Booking
Hvordan booker jeg opplevelsen?
Gå til YouWish.no/book. Her oppgir du ditt verdibevisnummer (12 siffer, står på gavekortet/elektronisk verdibevis) og du vil da få tilgang til all bookinginformasjon. Deretter kontakter du arrangøren på oppgitt måte og booker en dato for gjennomføring.
Booking må gjøres innen gyldighetstiden, og så lenge opplevelsen er i sesong. Gyldighetstiden står på gavekortet/elektronisk verdibevis.
Jeg har et åpent gavekort, hvordan booker jeg?
Dersom ditt gavekort ikke gjelder for en bestemt opplevelse, men heller et beløp, har du et såkalt åpent gavekort - også kalt Opplevelsesgavekortet. Dette fungerer som betalingsmiddel i kassen hos YouWish.no.
Du finner mer informasjon om hvordan du bruker ditt åpne gavekort her.
Hva skjer med restbeløpet om jeg ikke bruker hele verdien på et åpent gavekort?
Restbeløpet blir igjen på det åpne gavekortet ditt, og må benyttes innenfor gyldighetstiden på det åpne gavekortet. Gyldighetstiden står på gavekortet.
Om opplevelsen du kjøper koster mindre enn restsummen på ditt åpne gavekort, vil resterende beløp ligge tilgode på gavekortet med samme gyldighet.
Informasjon om hvordan du bruker åpne gavekort finner du her.
Kan jeg betale med flere åpne gavekort i samme kjøp?
Det er dessverre ikke mulig å betale med flere åpne gavekort i ett kjøp, men ta kontakt med kundeservice, så hjelper vi deg med å slå sammen gavekortene dine.
Må jeg booke tid når jeg kjøper opplevelsen?
Nei, mottaker booker selv dato ved å gå til YouWish.no/book. Kravet er kun at opplevelsen må bookes innen gyldighetstiden og sesong.
Gyldighetstiden står på gavekortet/elektronisk verdibevis.
Hvilke datoer kan opplevelsen gjennomføres?
De aller fleste opplevelsene gjennomføres hyppig innenfor sin sesong etter angitte datoer. Tilgjengelige datoer får mottaker ved å gå til YouWish.no/book og kontakte arrangøren direkte.
Er du avhengig av å vite om en spesiell dato er ledig før du kjøper? Ta kontakt med kundeservice.
Hva er frist for booking?
Opplevelsen må bookes innen gyldighetstiden. Er du sent ute? Ta kontakt med kundeservice så hjelper vi deg å booke før gyldighetstiden går ut.
Gyldighetstiden står på gavekortet/elektronisk verdibevis.
Bytte og retur
Hvordan bytter jeg min opplevelse?
Ønsker du å bytte til en annen opplevelse, kan du enkelt gjøre om gavekortet ditt til et åpent gavekort her:Youwish.no/bytte.
Bytteretten gjelder innen gyldighetstiden, og så lenge opplevelsen ikke er booket hos arrangøren. Gyldighetstiden står oppført på gavekortet/elektronisk verdibevis.
Hva skjer hvis opplevelsen ikke tilbys lenger?
Ved det sjeldne tilfellet at vi ikke lenger har et samarbeid
med den aktuelle arrangøren, hjelper vi deg å bytte til en
annen flott opplevelse eller refunderer kjøpet.
Kundeservice vil være behjelpelig
med å finne en løsning for dette.
Kan jeg angre mitt kjøp?
Vi har 14 dagers åpent kjøp, så du kan benytte angreretten inntil 14 dager etter gjennomført kjøp. Dette forutsetter at verdibeviset ikke er brukt eller booket hos arrangøren.
Last ned angrerettsskjema her og send inn til oss, eller ta kontakt med kundeservice så hjelper vi deg.
Arrangøren
Hvem er arrangøren?
Vi oppgir ikke navn på våre arrangører. Vi stiller høye krav til våre arrangører og kvaliteten på gjennomføringen. Når du kjøper en YouWish-opplevelse kan du være trygg på at mottaker får en gave som huskes.
Skulle det allikevel være noe som mangler - ta kontakt med kundeservice, så hjelper vi deg selvfølgelig videre!
Hvor gjennomføres opplevelsen?
Gå til YouWish.no/book og oppgi ditt verdibevisnummer (12 siffer, står på gavekortet/elektronisk verdibevis). Her vil du finne all kontaktinformasjon til arrangøren. Ta kontakt med arrangøren på oppgitt måte for å booke din opplevelse, få informasjon om oppmøtested og gjennomføring av opplevelsen.
Gyldighet
Kan jeg utsette gyldigheten på gavekortet?
Nei, våre gavekort har en gyldighet på 365 dager fra
kjøpsdatoen og vi utsetter ikke gyldigheten på gavekortet.
Du kan lese mer om dette under Gyldighetstid i våre
kjøpsvilkår.
Er du sent ute med bookingen? Ta kontakt med kundeservice, så hjelper vi deg med dette.
Kan gavekortet forlenges mot en kostnad?
Nei, våre gavekort har en gyldighet på 365 dager fra kjøpsdatoen, og vi utsetter ikke gyldigheten på gavekortet mot en kostnad.
Leveranse
Når får jeg gaveesken i posten?
Du vil automatisk få tilsendt verdibeviset på e-post innen fem minutter etter gjennomført kjøp. Verdibeviset er en flott PDF i A4-format som du enkelt kan printe ut og gi i gave. Du kan kostnadsfritt skreddersy ditt verdibevis med en personlig hilsen. Velger du vår eksklusive gaveeske er leveringstiden 2-4 dager med Posten.
Alle bestillinger mottatt på hverdager innen kl 12.00 sendes samme dag. Bestillinger mottatt etter kl 12.00 sendes påfølgende virkedag og det må da påberegnes en ekstra dag til levering.
Hvordan ser gaveesken ut?
YouWish-esken består av to deler: en eksklusiv eske med booklet og gavekort, samt et omslag der du kan håndskrive din hilsen for et personlig preg på din gave.
Jeg har ikke fått verdibeviset på e-post, hvor er det?
Har du sjekket i søppelposten?
Noen ganger hender det at e-poster blir fanget opp av
spamfilteret, hvis du ikke har fått e-post fra oss tidligere.
Har du sjekket at du har stavet e-postadressen riktig?
I tilfelle feilstaving, ta kontakt med
kundeservice, så kan vi
selvfølgelig hjelpe deg med dette.
Bestilling
Hvordan handler jeg?
Samle de produktene du ønsker kjøpe ved å klikke på "Legg i handlevogn" på produktsiden. Da legger vi produktet i din handlevogn til høyre på menyen. Når du er klar til å betale klikker du på "Handlevogn" til høyre på menyen og fortsetter deretter til kassen. Der følger du steg for steg og betaler helt til slutt. Når du har betalt så kommer du til kvitteringssiden hvor du har mulighet til å skrive en personlig hilsen.
Du mottar kvittering og verdibevis på mail like etter at kjøpet er gjennomført.
Hvordan betaler jeg?
Hos YouWish.no betaler du trygt med kort, faktura eller YouWish-gavekort. Vi bruker betalingsløsninger som oppfyller krav for en sikker kortbetaling på nett.
Skal jeg oppgi gavemottakers kontaktopplysninger ved kjøp?
Som kunde hos YouWish.no skal du oppgi dine egne kontaktopplysninger når du foretar et kjøp. Gavekortet er upersonlig og mottakeren oppgir sine opplysninger i forbindelse med booking av opplevelsen.
Handler du gaveeske og ønsker at vi sender esken direkte til mottaker, kan du kontakte kundeservice så hjelper vi deg med dette.